Wybieramy termiczne izolacje budynków Toruń
2 lutego, 2021
Sklep internetowy założony przez WooCommerce
2 lutego, 2021

Google Business Moja Firma w mapach Google

Dołączenie firmy w wizytówkach Google, przez funkcję Moja Firma przygotowaną w Google Business daje dużą ilość korzyści. Podstawową jest wskazanie dokładnego adresu działalności na mapach Google, za sprawą czego klienci lub partnerzy mogą wyszukać nas oraz skorzystać z proponowanych usług bądź nawiązać współdziałanie. Wizytówka Google daje dużo praktycznych funkcjonalności, które oddziałują na jej pozycjonowanie i widoczność. Obok tego zaletą wizytówki jest dostęp do szczegółowych statystyk, które ułatwiają pracę, analizę skuteczności i tworzenie strategii działań. Co oprócz tego gwarantuje aplikacja Google Business?

Informacje

Aby klienci mogli bez trudu odszukać firmę w mapach Google trzeba wstawić informacje w wizytówce praktycznie we wszystkich polach. Zawarte informacje są nie tylko ważne dla klientów, ale też dla samych algorytmów Google, które całkowicie uzupełnione strony wyświetlają wyżej. W informacjach znajdują się podstawowe dane np. adres, nazwa albo telefon kontaktowy i dodatkowe np. obszar działania, godziny otwarcia, strona internetowa, atrybuty albo opis firmy. Ten opis jest bardzo istotnym elementem, ponieważ da się umieścić w nim nie tylko informacje o firmie, ale także frazy kluczowe, przez które firma ma być wyszukiwana.

Wpisy

Czy warto publikować wpisy, jeżeli na głównej stronie internetowej mamy bloga? Zdecydowanie tak. We wpisach w wizytówkach da się publikować ciekawe treści, które dodatkowo zachęcą klientów do zapoznania się z firmą. Nie mamy gwarancji, czy klient od razu trafi na naszą główną witrynę internetową, z tego względu wpisy w wizytówkach w mapach Google mogą być dobrym miejscem na pokazanie się jako fachowca w swojej branży. W podsekcji wpisów w wizytówkach da się dodawać ciekawe mini artykuły (mini, ponieważ miejsca wystarcza na 1500 znaków), nowe produkty, oferty, a także wydarzenia. Dodatkowo można wzbogacić je o zdjęcia, a także wyposażyć w link odsyłający na przykład do strony usług lub promocji. Wpis może być bezustannie wyświetlany przez pełny rok.

Opinie

Chociaż na opinie możemy wpłynąć jedynie gwarantując rzetelną obsługę klienta lub wartościowe produkty, opinie to istotna część wizytówki. Wielu klientów kieruje się opiniami, wybierając sklep lub usługę, ze względu na co pozyskiwanie pozytywnych opinii przekłada się na liczniejsze zainteresowanie klientów. Dodatkowo pozytywna średnia ocen zachęca Google do pokazywania wizytówki na jak najwyższej pozycji. Na opinie warto odpowiadać i w ta metodą budować dobre relacje z klientami.

Statystyki

Statystyki znajdują się wśród najbardziej funkcjonalnych elementów wizytówek w mapach Google. Dzięki nim mamy dostęp do listy fraz wpisywanych przez użytkowników, na które pokazana jest wizytówka. Ponadto dowiadujemy się jaką metodą klienci szukają firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie wskazuje liczbę klientów, którzy wyszukują wizytówkę wpisując adres lub nazwę firmy. Statystyki zapisują także liczbę klientów, którzy natknęli się na wizytówkę przez kategorie, produkty i usługi lub przeglądając podobne marki. Obok tego da się ocenić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach Google lub w wyszukiwarce. Wartościowe są też statystyki badające ilości wizyt na stronie internetowej, zapytań o trasę i połączeń komórkowych.

Produkty i usługi

Uzupełnianie usług i produktów do wizytówki w mapach Google pozwala darmowo ukazać klientom zakres działań firmy. Dzięki temu klient wie, czym zajmuje się firma oraz co ma w swojej ofercie. W ten sposób możemy zaprosić go do sprawdzenia strony internetowej, e-sklepu lub zachęcić go do skorzystania z usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce w mapach Google nie tylko podnoszą jej estetyczną wartość, ale mają także wartość dla jej wyświetlania. Można umieszczać je do wpisów, usług, produktów. Ponadto wizytówka umożliwia pokazanie firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także dołączania multimediów zrealizowanych w ciągu pracy lub prezentujących zespół. Ciekawą opcją są również zdjęcia 360° oraz pliki wideo.

Czat

Ta funkcja w Google Moja Firma ułatwia ekspresowy kontakt pomiędzy firmą, a klientem. Wystarczy ściągnąć aplikację Moja Firma na komórkę oraz uruchomić funkcję czatu. W tak łatwy oraz szybki sposób można wymieniać się informacjami oraz reagować na pytania klientów. Należy mieć na uwadze, że czat będzie przydatny tylko jeśli jesteśmy na bieżąco sprawdzać odbiorczą skrzynkę oraz szybko reagować na dostarczone wiadomości.

Witryna

Możliwość stworzenia firmowej strony przez Google Moja Firma, może przede wszystkim być przydatna dla tych, którzy dotąd nie nie przekonali się do posiadania strony internetowej. Poprzez business site da się wykonać przejrzystą witrynę biznesową na podstawie wszystkich informacji zawartych w profilu wizytówki w mapach Google. Dodatkowo aplikacja Moja Firma zapewnia łatwe w obsłudze narzędzia edycji, które pomogą w niewielu krokach stworzyć wartościową witrynę biznesową. Możliwość ta jest w pełni bezpłatna.

Użytkownicy

Zarządzanie wizytówką w Google może być całkowicie wygodne zwłaszcza, że do każdej wizytówki da się dodać użytkowników nastawionych na ich tworzenie i aktualizowanie. Dzięki temu współpracownicy również mogą dostać dojście do wizytówki oraz ją współtworzyć.

Pozycjonowanie Toruń

Strona używa cookies
Ok