Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak przygotować nieruchomość pod sprzedaż?
30 maja, 2017
Depilacja laserowa mężczyzn skuteczne usuwanie owłosienia z ramion i pleców
Najskuteczniejsza metoda usuwania zbędnego owłosienia ramion
27 czerwca, 2017

Oczywistym jest, że sieć internetowa niesie za sobą bardzo dużo opcji w dziedzinie promocji. Wygląda to na banał, ale w omawianym temacie będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach potrzebna technika dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w internecie. W tym artykule zastanowimy się czym jest marketing internetowy i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby zagłębić się w tematykę związaną z marketingiem internetowym, odświeżmy sobie od razu jak działa sam marketing. Ogrom ludzi stawia to na jednej półce z promowaniem danego produktu, ale w praktyce jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to zawiła strategia, która ma dać nam korzyści w postaci dotarcia z nasza ofertą do możliwie najliczniejszej grupy Konsumentów. Aby tak się stało, musimy zadbać o wiele elementów, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promocji, określenie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. Podczas trwania procesu, konieczna będzie regularna analiza zmian na rynku i reagowanie na potrzeby Kontrahentów.

Marketing on-line – pierwsze kroki

Dzięki rozwojowi technologii powstała specyficzna gałąź marketingu – marketing on-line, nazywany także e-marketingiem. Czemu jest tak fundamentalny? Przedsiębiorcy i właściciele korporacji wchodzą z działalnością do internetu, żeby zaczerpnąć korzyści z atutów sieci internetowej i pozyskać więcej Konsumentów. E-marketing to ogół wszelkich czynności, które kojarzymy z normalnej odmiany marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać sieci internetowej. Gdy nasze działania będą dobrze funkcjonować, to w takiej sytuacji pozycja naszej spółki w internecie znacznie ulegnie poprawie, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, połączone z jej korzystnym odbiorem zostanie wypełniony. Najważniejszym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu internetowym jest strona www naszej spółki. Z najważniejszych różnic między powszechnym marketingiem, a marketingiem on-line wskazujemy przede wszystkim rolę Nabywcy. Nie jest ona tutaj bierna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. publikowanie opinii na temat naszych operacji oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych działań, z którymi zmierzymy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogi
– e-mail marketing

Opisywaliśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, natomiast w tym tekście skupimy uwagę na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dać dużo korzyści.

Content marketing – po pierwsze jakość

Ta dyscyplina e-marketingu może być szczególnie opłacalna, jeśli naszym celem jest zwerbowanie kolejnych Klientów, lecz szczególnie –  zbudowanie z nimi długookresowych i opierających się na wierności więzi. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing bazuje przede wszystkim na publikowaniu w internecie treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednostronny przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Nabywcy, który zdecyduje się zostać z naszą marką na stałe. Oczywistym jest, że sporo zależy także od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Myśl przewodnia musi być dostosowana do jej hobby, zwyczajów oraz co ponadto istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w różnorodnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, lecz znacznie większą wagę winniśmy przywiązywać do wartości publikowanych przez nas treści. Kiedy Google uzna je za wartościowe, to wtedy zwielokrotni to perspektywy naszej firmy na bycie wyżej w wynikach wyszukiwania. Dopilnujmy, by treści były autorskie i kreatywne. Jak możemy wywnioskować z kawałka tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.

Influencer marketing – na czym polega?

Ta dziedzina marketingu internetowego jest obecnie bardzo często wykorzystywana. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest specjalistą w promowanej dziedzinie, lub też jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w mediach społecznościowych, jest w stanie znacząco wpłynąć na potencjalnych Odbiorców. Gdy dokonujemy selekcji influencera powinniśmy się kierować specjalizacją, w której działamy. Gdy chcemy reklamować sklep z odzieżą, w takiej sytuacji nie najgorszym pomysłem będzie zatrudnienie influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

We wskazaniu stosownego influencera mogą pomóc nam fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Trzeba pamiętać o tym, aby przed wynajęciem osoby do lansowania Twojej firmy, klarownie nakreślić cele i przemyśleć jaki budżet będziesz chciał na to przeznaczyć. Angaż influencera powinno być częścią dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Moc korzyści, ale również sporo pracy do zrobienia, jeśli nasza kampania ma odnieść sukces. Nasze działania muszą być dokładnie uporządkowane, a potem bezustannie musimy reagować na zmiany w modzie.

Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok