Wideofilmowanie - Kamerzysta weselny - Kamerzysta ślubny - Filmowanie wesel
Wideofilmowanie ślubów
23 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?
13 czerwca, 2017

Pierwsze wrażenie jest rzeczą, której pilnujemy w różnych momentach. Chcemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, jeżeli wybieramy się na imprezę klubową, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze bazuje również home staging – a więc proces dotyczący wszystkich prac, pomagających zrobić dobre wrażenie na szukającym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup mieszkania, często będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, a zatem powinno się się postarać, by obszar z oferty prezentował się wspaniale. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, a zatem warto skonsultować się z ekspertami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – wystartujmy od omówienia historii i procesu ewolucji home stagingu.

Lata 70-te, USA…

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie w tym kraju żyła i pracowała Barbara Schwarz, właścicielka firmy, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Dziś już wiemy, że – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do kluczowej specjalności Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz sukcesywnie poszukiwała patentów, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród Klientów. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby sumiennie przygotować wnętrze pewnej nieruchomości. Kazała wykonać wszystkie wymagane zabiegi remontowe, uprzątnąć cały obszar i upiększyć go tak, żeby Kontrahent mógł się nią zachwycić. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana dużo szybciej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Jakie były tego przyczny? Wnioski Schwarz były takie, że przy rozjaśnieniu oraz optycznym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie prawdopodobnego klienta jest znacznie lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz pracowała na podziw specjalistów od mieszkań w USA, a specjalizacja o nazwie home staging zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a na pewno jest autorką popularnych treści z tej dziedziny.

Wielka Brytania i w końcu… Polska!

Przez lata home staging rozrastał się w Stanach Zjednoczonych i przyjął się również w Wielkiej Brytanii, gdzie z reguły Brytyjczycy mówią na niego property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki reality show „House Doctor”, którego gospodynią była Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także przekonali się, że mogą wiele zarobić gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po odpowiednim zadbaniu o mieszkanie.

W naszym kraju home staging zagościł już w XXI wieku. Wszystko przez to, iż ludzie poszukiwali na rynku pracy czegoś nowego i w efekcie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował w zasadzie z dnia na dzień, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy znaleźli się na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz stworzyła konkretny szablon, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na kaprysy ulegającej przemianom mody.

W XXI wieku, home staging to nie tylko działania ulepszające urodę domu. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie wdrożenie idei marketingu, który polega – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, szanowanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która skupi na sobie uwagę potencjalnego kupca. Już w czasach przedstawiania nowatorskiej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest bardzo ważna w procesie home stagingu, a oferta zwracająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może zmusić potencjalnego nabywcę do przejrzenia posesji. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu oraz wszechobecnego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem stron tematycznych, jak i gustów korzystających z Facebooka. Nie zapominajmy, że stworzenie odpowiednich obrazów musi nastąpić już po właściwym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Najważniejsze teorie Barbary Schwarz mówiły nam, iż dużo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. To ciekawe, jak olbrzymia liczba osób zapomina o elementarnych rzeczach, jak np. posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być smród w mieszkaniu – na pewno odstraszy on Klienta.

Gdy pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej wynająć fachowców z agencji nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza posiadłość wyglądała właściwie.

Chcesz być na bieżąco ze światem nieruchomości? – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok