Skup aut Wrocław - Skup aut Kraków - Skup samochodów Wrocław - Skup samochodów używanych - Skup aut powypadkowych - Sprzedaż samochodów używanych Wrocław
Kup nowy samochód bez problemów
8 marca, 2017
Dekoracje ślubne - Dekoracje weselne - Dekoracje na ślub - Organizacja wesel - Dekoracje ślubne Toruń - Dekoracje samochodu weselnego
Organizacja ślubu w kilku krokach
9 marca, 2017

Sposoby serwisowania skuterów

skutery Kymco serwisowanie skuterów miejskich pielęgnacja skutera Kymco

Na co zwrócić uwagę podczas przeglądu skutera?

Spora część Klientów, którzy planują zakup skutera, w małym stopniu zdaje sobie sprawę, w jaki sposób mądrze się o niego troszczyć. Od prawidłowej pielęgnacji uzależniona jest albowiem – mówiąc w skrócie – jego stan techniczny. Będziemy mogli go używać dłużej, zaś jazda nim będzie bardziej spokojniejsza. Jakie ruchy powinniśmy odbyć? Głównie: nie męczyć silnika agresywną jazdą, mianowicie z manetką do końca, bo potrafi to mocno wzmóc temperaturę napędu, natomiast w wyniku tego go popsuć. Dodatkowo wszelkie występy kaskaderskie musimy niestety oglądać w domu na ekranie komputera czy telewizora. Chodzi tutaj niewątpliwie o szybkie hamowanie oraz przejażdżkę na pojedynczym kole (najczęściej tylnym). Taka przejażdżka „wystawia na próbę” nasze zdrowie, natomiast niejednokrotnie życie, jeżeli jest zespolona z ogromną prędkością. Przykładowo skuter Kymco trzeba myć manualnie. Myjka ciśnieniowa niestety nie wystarczy, ażeby precyzyjnie umyć wszelkie elementy (przeważnie te najdrobniejsze). Należałoby spędzić przy takiej maszynie o wiele więcej czasu. Obejrzeć dokładnie po każdorazowej jeździe stan skutera, np. w poszukiwaniu jakichkolwiek prawdopodobnych niesprawności. Trzeba wypolerować wydech, zweryfikować czy gdzieś nie ma korozji oraz czy hamulce są w właściwym stanie. Sugeruje się raz w tygodniu sprawdzenie stanu żarówek oraz kół. Co więcej w żadnym przypadku nie możemy przekraczać akceptowalnego obciążenia, inaczej liczby bagażu, który możemy ze sobą wziąć.

Kiedy potrzebny jest serwis skutera?

Całość zależy od tego, czy posiadamy dwusuwowy czy czterosuwowy jednoślad. W przypadku czterosuwowego zapłata na pewno będzie odrobinę wyższa. W modelu jednośladu dwusuwowego serwis Kymco obejmuje: zmianę oleju w skrzynce przekładniowej, kontrolowanie stanu zapłonu motoru, monitorowanie działania układu hamulcowego, weryfikowanie ciśnienia w kołach, zawieszenia, wyglądu oświetlenia, oczyszczanie silnika i gaźnika oraz wszelkie odmienne uniwersalne czynności, jakie my samodzielnie zasugerujemy, np. pozbycie się widocznej dysfunkcji. Jeżeli mamy motor czterosuwowy serwis włącza dodatkowo zmianę oleju w motorze, przeczyszczanie filtra oleju oraz skorygowanie zaworów. Należy z własnej inicjatywy ochraniać motor przed niszczycielskimi czynnikami, m in. solą na ulicy w trakcie zimy. Wówczas absolutnie nie powinniśmy nią jechać, ponieważ sól jest podstawowym powodem tworzenia się korozji na wydechu. Po chłodnych miesiącach trzeba zastąpić olej i pozostałe płyny, przykładowo olej hamulcowy, przekładniowy i do łożysk.

Wybrać warsztat czy renomowany serwis?

Zwyczajny warsztat oraz renomowany mają prawdopodobnie tyle samo atutów jak i słabości. Warto tymczasem poświęcić im moment, żeby później wcale nie żałować nieprawidłowej decyzji. W renomowanej stacji, w jakiej dokonuje się inspekcji i renowacji środków transportu, mamy możliwość liczyć na odpowiedzialność i znakomitą jakość obsługi. Przegląd każdorazowo jest organizowany zgodnie z konkretnym programem, natomiast potwierdzeniem jego przeprowadzenia jest zaznaczenie tego w książce z gwarancją. Osoby, które posiadają nowiutkie jednoślady Kymco, muszą przychodzić zawsze w wyznaczonym zawczasu terminie. Jeżeli motocykl będzie posiadał jakąś niepokojącą niesprawność, wtedy ASO w ramach „ochrony” może zrealizować darmową renowację. Wielkim walorem takiego serwisowania jest opcja późniejszej odsprzedaży pojazdu za atrakcyjną stawkę.

Pozytywną stroną zwykłych warsztatów jest bez wątpienia odpłatność. Nierzadko w renomowanym warsztacie należy zapłacić parę razy więcej za tę samą usługę. Z tej przyczyny odbiorcy jednośladów często decydują się na reparacje i regenerację oczywiście w takich punktach. Jesteśmy na wygranej pozycji, jeśli mechanik zna się na rzeczy, np. wypracował uprzednio doświadczenie w restauracji poszczególnych rodzajów takich maszyn. Spotkać się można też ze stanowiskiem: „Na pewno nie będę tego odnawiał, ponieważ się najzwyczajniej w świecie na tym nie znam”. W tej sytuacji mechanik przynajmniej jest względem nas uczciwy. Niekorzystnym aspektem będzie tu deficyt kwalifikacji, który jest sprawiony tym, iż nieautoryzowane punkty nie mają zwyczajnie dostępu do specjalnych przeszkoleń. Zaś w związku z tym do istotnych danych, m in. o niesamowicie wymyślnej elektronice w konkretnym rodzaju motocykla. Mamy możliwość więc wydzwaniać do niemałej ilości serwisów, z czego najwięcej nawet nie podejmie się wypełnienia usługi. Niezależne warsztaty mogą niemniej specjalizować się w branży motocykli, np. cross i wówczas mamy okazję zyskać dobrą usługę za średnią stawkę.

W końcu trzeba zauważyć, że rękojmia od wykonawcy nie obejmuje w szeregu różnorakich okoliczności, m in. jeśli zamontujemy w swym motocyklu części od nieakceptowanego realizatora albo gdy niestety nie będziemy używali pojazdu zgodnie z celem, do jakiego go stworzono (przykładowo będziemy wykraczać poza akceptowalną prędkość, jeździć brawurowo na jednym kole). Jeśli planujesz wyszukać więcej zajmujących informacji na temat motorów kliknij w ów odsyłacz – Skuter Kymco

Strona używa cookies
Ok