W kompletnej branży transportowej pojazdy ciężarowe pełnią w dzisiejszych czasach najważniejszą funkcję. Możliwości tychże pojazdów są niezliczone – dostarczają właściwie każdy typ ładunku i przeciwnie do przewozu morskiego, czy kolejowego, są w stanie dojechać w każde, nawet trudno dostępne miejsca. Jest to szczególnie istotne przy transportowaniu takich produktów jak paliwo, które ze względu na swoje właściwości jest jednym z najczęściej używanych produktów na rynku. Paliwo mówiąc w przenośni napędza światową gospodarkę. W konkretnych przepisach dotyczących transportu drogowego jest ono określane jako materiał niebezpieczny. Restrykcyjne przepisy ADR (globalnej konwencji dotyczącej drogowego transportu towarów i ładunków niebezpiecznych) normują bezpieczne warunki przewozu paliwa. Poruszają one nie tylko kwestie postępowania kierowców, warunków formalnych, ale także właściwości pojazdu.
Paliwo transportuje się obecnie w cysternach paliwowych. Wyróżniamy dwa zasadnicze rodzaje cysterny na paliwo – autocysterny o pojemności od 6 do 25 m3 i naczepy cysternowe o pojemności użytkowej liczącej od 18 do 60 m3. Cysterny paliwowe, obok możliwości transportu paliwa, mogą także dostarczać substancje w stanie ciekłym, lotne, spożywcze i chemiczne. Normalnie są one wyposażone w pompy rozładunkowe i przyrząd służący do mierzenia objętości cieczy. We wnętrzu cysterny znajduje się najczęściej kilka przegród, które umożliwiają dokładną dystrybucję towaru, oraz możliwość transportu kilku towarów za jednym razem. Co najważniejsze nowe cysterny na paliwo umożliwiają wygodny transport, co jest jednym z najważniejszych wyzwań firm przewozowych.
Którą cysternę kupić? Co jest najważniejsze przy zakupie cysterny paliwowej? Jakie są fundamentalne normy przewozu paliwa? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących cystern znajdziecie w poniższym artykule.
Nowe cysterny, oferowane na polskim rynku przez dwie kooperujące ze sobą firmy – Bioeco Holding i Sacim, to nie tylko jedne z najlżejszych w Europie cystern, ale także najbardziej nowoczesnych. Cysterny na paliwo Bioecosacim cechują się eliptyczną budową, zastosowaną do poprawy stabilności skrętnej pojazdu i obniżenia środka ciężkości. Powiązanie tych dwóch wartości powoduje, że cysterna perfekcyjnie radzi sobie na zawiłych trasach. Niewielka masa własna i spora ładowność komory powodują, że naczepa z cysterną jest perfekcyjnym rozwiązaniem dla rozwiniętych, jak i niewielkich firm transportowych. Cysterna ma możliwość przetransportować równocześnie do nawet 28 ton paliwa. Wszystkie części, z jakich utworzona została cysterna są zgodne z wymaganiami ADR. Cysterna została albowiem wyprodukowana z aluminium EN AW 5186. Zbiornik i falochrony mają grubość min. 5mm. Cysterna ma możliwość załadunku górnego i dolnego, co niesłychanie ułatwia pracę kierowców, jak i pracowników przyjmujących produkt. Cysterny paliwowe Bioecosacim są produktem na który warto się zdecydować przy szukaniu nowoczesnych rozwiązań dla swojej firmy.
Podstawową i najistotniejszą rzeczą przy kupnie cysterny jest grubość ścianki cysterny. Transportowy
Dowóz Techniczny często nie dopuszcza cysterny do komunikacji drogowej w naszym kraju. Kupując cysternę w innych państwach powinno się szczegółowo upewnić, czy grubość ścianki jest zgodna z polskimi regułami prawnymi i mieści się w granicach 6 mm dla cysterny o średnicy większej niż 1,8m, oraz 5 mm dla cysterny o średnicy mniejszej niż 1,8m. Stabilność transportu zależna jest również od zabezpieczeń przed uderzeniem poprzecznym. Należy skontrolować, czy interesujący nas typ cysterny wyposażony jest w prawidłowe falochrony i pierścienie (zewnętrzne lub wewnętrzne). Ważne są również elementy takie jak
zawieszenie pneumatyczne, hydrauliczne amortyzatory i wysokiej jakości tarcze hamulcowe. Dobrze by było, aby cysterna była wyposażona w licznik do pomiaru objętości pompowanej cieczy, co znacząco ułatwia pracę z pojazdem.
Paliwa zaliczane są do ładunków masowych płynnych i niespożywczych . W wymieszaniu z tlenem stanowią wybuchowe mieszaniny co powoduje, że mogą stanowić bezpośrednie zagrożenie dla człowieka i natury. Informacje o nich znajdują się w przepisach ADR, czyli konwencji mówiącej o drogowym przewozie towarów i ładunków niebezpiecznych. W rozumieniu reguł tej konwencji załadunek paliwa powinien odbywać się przy zastosowaniu metody ciśnieniowej. Kierowca jest zobligowany przed każdym załadunkiem zweryfikować stan techniczny cysterny, jak i pojazdu, którym przewozi towar. Napełniając cysterny paliwowe powinno się pozostawić wolną przestrzeń, ze względu na wzrost temperatury we wnętrzu cysterny. Osoba przewożąca ładunki niebezpieczne powinien posiadać odpowiednie dokumenty. Powinien on również zadbać o odpowiednie oznakowanie pojazdu. Są to właściwie najważniejsze zasady których respektowanie ma wpływ na bezpieczeństwo transportu paliwa w cysternach.
Wytrzymała budowa cysterny i wysoka jakość części, z jakich została wyprodukowana, to w sumie najistotniejsze cechy, które mogą przesądzić o bezpieczeństwie kierowców i towarów. Cysterny paliwowe firmy Bioecosacim to w zasadzie zintegrowanie tych dwóch atrybutów. Pracownicy obu kooperujących ze sobą spółek zatroszczyli się o to, aby jakiekolwiek elementy wymienne były powszechnie dostępne. Po za nowoczesnymi cysternami, spółka Bioecosacim daje swoim Klientom korzystny system finansowania produktów. Leasing rozłożony jest na okres od 36 do 60 miesięcy, wnosząc opłatę wynoszącą jedynie 20% wartości cysterny. Spółka oferuje także wynajem cystern paliwowych, dbając o wszechstronne oczekiwania swoich Klientów.
Już teraz masz szanse nabyć nowe cysterny w bardzo dostępnych cenach. Zapraszamy na stronę www firmy Bioecosacim po więcej informacji: cysterny paliwo.